Duality
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World’s First Artistic Divisory.
Primeira Divisória artistica já vista no Mundo.
Eu queria produzir algo mais livre, não digo apenas no conceito de liberdade, mas na obra em si.
E o que seria, a meu ver, a expressão máxima de liberdade para um trabalho artístico? Um ‘produto’ de uma imagem pintada? Ora, em 99% das vezes uma pintura está condicionada a uma moldura, fixa em uma parede. Estava na hora de transcender esse tipo de fronteira. Fui buscando para isto algumas soluções que mesclassem o que sei fazer, que é pintar, com a função última do design e a estética da escultura. Algo “precisava” existir fora das paredes. Ou que independesse delas. Veja, não fazia sentido: minhas obras, mesmo com “asas”, símbolo universal de liberdade, estavam presas ao concreto! Penduradas, uma negação do voo. Foi então que procurei algo que fosse independente, que estivesse além das paredes. Pensei: “Por que não criar as próprias paredes”? Dar vida a elas, mais sentido, significado, emoção, expressão. Por que não desenhar e projetar a parede no lugar de colocar minhas obras nela ou simplesmente pintar sobre ela? Não queria mais que minha obra estivesse condicionada a um ambiente. Queria que ela fosse o ambiente, que tivesse a união da pintura, do design e da escultura.
Minhas paredes representam algo, expressam algo, falam algo, buscam conversar com as pessoas, fazê-las pensar.
Partition that will be exhibited at the 2021 BIANNUAL ARCHITECTURE EXHIBITION – “TIME SPACE EXISTENCE
Juca wanted to produce something freer, not only in the concept of freedom, but in the work itself. And what would be, in his perception, the maximum expression of freedom for an artistic work? A ‘product’ of a painted image? Well, 99% of the time a painting is conditioned to a frame, fixed on a wall. It was time to transcend this kind of boundary. For this, he was looking for some solutions that would merge what he knows to do, which is painting, with the ultimate function of design and the aesthetics of sculpture. Something “needed” to exist outside the walls. Or that was independent of them. You see, it made no sense: his works, even with “wings”, a universal symbol of freedom, were attached to concrete! Hanged, a denial of flight. It was then that he looked for something that was independent, that was beyond the walls. He thought: “Why not create hos own walls? Give them life, more meaning, significance, emotion, expression. Why not draw and design the wall instead of putting my works on it or just painting on it? I no longer wanted my work to be conditioned to an environment. I wanted it to be the environment, to have the union of painting, design and sculpture. His walls represent something, express something, speak something, seek to talk to people, make them think.
將在2021年雙年度建築展覽會上展出的隔斷-“時間空間的存在”
Juca希望創造出更自由的東西,不僅在自由概念上,而且在作品本身上。在他看來,藝術作品最大程度的自由表達是什麼?繪畫圖像的“產品”?好吧,一幅畫有99%的時間是固定在牆上固定的框架上的。現在是超越這種界限的時候了。為此,他一直在尋找一些解決方案,以將他所知道的繪畫工作與設計的最終功能和雕塑的美學相融合。牆外存在“需要”的東西。還是那與他們無關。你看,這毫無意義:他的作品,即使帶有“翅膀”,這是自由的普遍象徵,也被固定在混凝土上了!他想到:“為什麼不創建自己的牆呢?給他們生命,更多的意義,意義,情感,表達。為什麼不繪畫和設計牆壁而不是在牆壁上繪畫或繪畫呢?我不再希望我的工作適應環境。我希望它成為環境,將繪畫,設計和雕塑結合在一起。他的牆代表著某種東西,表達了一些東西,說話了一些東西,試圖與人們交談,使他們思考。